GAZ 67 GAZ 69 og Sunghri 68!



GAZ 67 og GAZ 69 selvom dette er elendige russiske biler i fra 50, 60 og 70 tallet så, går de som rånebiler i gamle østblokk stater som polen og slikt fortsatt, og ihvertfall i Russland. 

GAZ 67 var en bil bygd på plattformen til Willys Jeep av gamle Sovjet, produsert på 1940 og tidlig 1950 tallet. GAZ 67 var etterfølgeren til GAZ 61 og GAZ 64, som bare ble produsert i noen få hundre eksemplarer, hver av dem på sent 1930 og tidlig 1940 tallet. Lykke til med å skaffe deg noen av disse, du, de er nå cirka 80 år gamle og er av elendig kvalitet. Mest sannsynlig er det ingen igjen av de annet en museumsbilen av GAZ 61 som jeg har sett et bilde av på nett. 

GAZ 69 selv om denne er kalt GAZ på populærspråket, så var den bare i produksjon av GAZ i kun 2 år i fra 1953 til 1955. Etter dette så var den i produksjon av Russiske UAZ i fra 1954 til 1972, men i Romania så ble den produsert helt til 1975. Av nord-koreanske Sunghri så var den i produksjon som Sunghri 68 i fra 1968 og helt til 1985. 

Sunghri pleier ofte å videreprodusere de russiske bilene lenge etter at de går ut av produksjon, men også endre de slik at de ikke ligner på originalene. Men Sunghri 68 alias GAZ 69 ligner derimot veldig på originalen, både i navn og utseende. 

"Kjør en Rumensk GAZ 69 eller en nord koreansk Sunghri 68 som en ekte rumensk-norsk arbeider, og du er kongen av rånemiljøene i Østfold og på Toten, og du er kongen av rånemiljøene. Siden GAZ 69 fra 1970 og 80 tallet har Solid pansra militært lastebilkarrosseri, går jeg ut i fra at den kan brukes som rånebil i en 5-10 år fortsatt allikevel."























  

















De ni Bildene over er Sunghri/Kaengsaeng 68, produsert i Nord-Korea
























 





Kommentarer

Populære innlegg