Volkswagen Transporter og Caravelle T4, T5, T6 og T7

Volkswagen Caravelle: Denne bilen husker jeg vi hadde som skolebil på bilmekken på videregående. Vi hadde hele tre stykker; en Volkswagen T4A og to Volkswagen T4B. Husker at i samme tidsperiode at de norske sykehusene kjøpte inn en hel del med Volkswagen T5A Ambulanser. Jeg husker også at for cirka 15 år siden måtte en fyr og jeg hjelpe en stakkars 4 eller 5 barns mor som hadde sklidd i gjørma etter at en av sønnene hennes hadde vært så dum å lure henne med en snarvei som kanskje ikke var så lur. Det endte med at hun sklei, falt og skadet beinet sitt i søla og vi to måtte hjelpe henne sammen med barna hennes, vi fikk tilkalt ambulanse og ambulansen det var en norsk Volkswagen T5A norsk ambulanse. Ambulansefolkene virket svært så amatørmessige for eksempel så klarte de faktisk å sette seg fast og begynne å spinne i gjørma sjæl. Volkswagen T5 skal blant annet også ha vært en av firmabilene til det norske langrennsutstyrs firmaet Rottefella i fra sånn cirka 2010. 

Volkswagen T5 kom etterhvert som Volkswagen T5B og Volkswagen T6A og Volkswagen T6B eller rettere sagt Volkswagen T6 og Volkswagen T6.1. Volkswagen T4A kom i 1991, Volkswagen T4B i 1996, volkswagen T5A i 2004, Volkswagen T5B i 2009, Volkswagen T6A/T6 i 2015 og deretter Volkswagen T6B/T6.1, i 2019 og så Volkswagen T7 i 2021. Volkswagen Transporter T6.1 gikk ut av produksjon i 2024 og hadde da allerede blitt erstattet av Volkswagen T7 i 2021. 

Skaff deg en Volkswagen T4, Volkswagen T5, Volkswagen T6 eller Volkswagen T7, pimp den som på bildet under gjerne med nok av bilvaskebabes til å vaske den i et ekte bilvaskeshow som på bildet, også som du ser her så mangler det ikke på dametekke her heller. Skaff deg en volkswagen T5A Transporter og bevis at du ikke setter deg fast i gjørma slik som ambulansefolkene når det er ramme alvor.

Volkswagen T4B Transporter: Husker en gang i cirka år 2002 eller år 2000 at jeg og min mor og far eller en kompis, husker ikke helt, ble forbikjørt av en Volkswagen Transporter T4B lastebil med plan og presenning. Dette skjedde forbi Krøderen, ikke langt unna Noresund. Husker at de to mannfolka i lastebilen som ikke bare var en lastebil men som også hadde grønne skilter kjørte som noen "skikkelige" svin, tror de var oppe i 120 kilometer i timen i noe som var altså dårlig standard 80 sone, altså en fartsoverskridelse på hele 40 km/t på dårlig standard vei i forhold til fartsgrensen også attpåtil med lastebil av alle ting. Trur ikke de to herrene var helt riktig gode i huet jeg eller hva. Nå ja, Volkswagen Transporter av denne typen husker jeg at Møller Bil eller Møller Mobility Group den gang Møller Gruppen hadde noen voldsomme kampanjer og tilbud på rundt denne tiden, og jeg husker at de gjorde ganske stor suksess med dette, for det kjørte nemlig rundt en "hel haug" med disse Volkswagen T4B Transporterene nyregistrerte i Norge på denne tiden.

Skaff deg en Volkswagen T4B lastebil kjør i det minste forsiktig med den og du blir virkelig kongen av rånermiljøene blant nordmenn som er med på en trend med populære bilkjøp i fra Volkswagen sine reklamekampanjer i Norge. 

Volkswagen Transporter reklamebilde i fra Volkswagens egne kampanjedager på denne modellen sånn cirka rundt år 2000. Legg merke til hvordan gutta som kjørte i 120                                  KM/T i 80 sonen her prøver å svinge unna å hjemme seg, sku trudd dem hadde rana en bank, maken til mannfolk hva!

Kommentarer

Populære innlegg