Lada 2107/Riva/Classic/Rally!

 
   (Lærerens Lada 2107)

      (Denne bilen var den siste fra samlebåndet i 2012)


Lada2107 / Lada Riva ble det solgt mange av i Norge på 80 og 90 tallet, men de er sjelden vare på det norske bilmarkedet i dag. Det går fremdeles an å få tak i modeller fram til 2012 i Russland hvor de var spesielt populære. Disse bilene er utsatt for rust i kanaler, og lever som regel ikke lenger enn 10 år. Er du derimot en råner som viser kjærlighet for disse modellene, så vil du kunne ha glede av en slik i mange, mange år. For å ha koll på disse bilene så anbefales det å melde seg inn i Lier Lada-klubb, som har disse modellene som sin spesialitet. Verdt å nevne at Lada 2107 (Riva og Classic) var også populære som rally-biler.


En gammel sprek pensjonist som var orienteringsløper i klubben til mutter og fatter når jeg var liten eide en Lada 2107, og han var veldig streng og pleide å bli fly forbannet på meg når jeg ikke alltid greide å oppføre meg. Jeg var nemlig litt av en ramp da jeg var liten.


Jeg minnes også en lærer jeg hadde på barneskolen, og som hadde en identisk modell som Ladaen på første bildet. Forskjellen var bare at hans bil var av rød versjon. Han leste dagsavisen og stemte RV, og han kunne sånn sett ikke hatt en mer passende bil!

(Nøyaktig slik bil hadde den sinte pensjonisten) 




(Lada 2107 Rally-modell)










Kommentarer

Populære innlegg