Toyota Hiace MK4 & Sør Afrikansk; Toyota Hiace MK3!

      (Toyota HiAce MK4)
 (Toyota HiAce MK5, Sør Afrikansk versjon, bygd på MK3)

Bilen på øverste bildet er av en Toyota Hiace MK4. Denne minner meg om da jeg gikk på barneskolen, hvor jeg hadde en lærer fra Kristiansand som dro til østeuropa med en kompis og en medelev. Der skulle de gjøre veldedighet for fattige barn, og bilen de kjørte ned med var en to år gammel hvit Toyota Hiace 96-modell. På tross av at intensjonene deres var gode, så kunne jeg ikke unngå å mobbe dem for valg av bil. For denne modellen, selv om den er fra 1996, så ser den mye eldre ut enn det den er!
 
Bilde nr 2, er en Toyota Hiace Commuter, som er en Sør Afrikansk versjon av Toyota Hiace basert på MK3 modellen. Og hadde min gamle lærer hatt en slik en i stedet for, ja så hadde jeg blitt nødt til å erte han enda mere!  

"Hvis du får importert en slik, så kan du cruise rundt som portugisisk mafia (og som jeg riktig nok møtte på med familien min i 1998 på Algarvekysten) eller råne rundt som en ekte Touareg-krigerbande fra Sahara! "

Ps. Sør Afrika er langt unna, men det lar seg sikkert gjøre å importere denne fra middelhavslandene eller parking.eu også.

Kommentarer

Populære innlegg