Ford Transit mk3, 1986-1995/1996-2000





Ford Transit MK3/Mk4, er en bil som burde kjøres av flere enn tyske bobilturister og britiske varebilsjåfører, da jeg anser denne for å være en potensiell kul rånerbil. 

Ford Transit ble brukt av Bærum Kommune i en årrekke, og den blir det fremdeles i dag. Jeg husker at muttern min ble kjørt hjem av en Ford Transit (sent 80-talls modell) da jeg var cirka 2,5 år gammel. Mutter hadde vært på sykehuset i lengre tid pga en ryggoperasjon. Og jeg vet ikke om det var det at jeg endelig fikk mamma hjem, eller om det var min store interesse for bil som gjør at jeg fremdeles husker denne transitten den dag i dag.


Ford Transit har nok aldri vært rånernes favorittbil. Men blant verdens ranere på 1970 og 80-tallet derimot, så har den i alle fall vært særs populær. Og dette tror jeg skyldes at de den gangen var noen av de raskeste kassebilene i sin størrelsesorden, helt til mindre biler som Audi RS4/RS6 og digitale penger tok over.



Kommentarer

Populære innlegg