Hyundai Galloper/Mitsubishi Pajero!

(Galloper versjonen av Pajero ble produsert med 80 talls design helt frem til 1997. Og denne kan importeres fra utlandet, og kan fint pimpes med vinsj, breie hjul og med lykter i grillen.)



(Mitsubishi Pajero tidlig 80 tallet. Slike var det personer på husmannsplassene kjørte. Grillen ligner på min fars gamle Mazda, og som jeg har nevnt i et tidligere blogginnlegg)

Hyundai Galloper og Mitsubishi Pajero ble produsert fra 1982 til i dag, og med 80 talls design helt frem til 1997.

Mitsubishi Pajero er råkule biler som jeg alltids har sett på som en spøkelsesbil i fra før min tid, dengang da det var høy sigarføring på 80 tallet, med japper og slikt.

En jente som gikk på barneskolen min og som var flere år eldre enn meg, hadde en mor som kjørte Mitsubishi Pajero. Hun var lege på det lokale legekontoret og hadde god råd. De kjørte også en 80-talls utgave av Mercedes T, så de led ingen nød akkurat.

På 2000 tallet var jeg med mor og far på turorientering, og vi var omtrent over hele Asker og Bærum fordi jeg alltid var så opptatt av å få full pott i både askeladden og flaggspretten turorientering. Og jeg har observert disse bilene på de mest avsides og bortgjemte stedene i Asker og Bærum. Og det skjønner jeg godt, for med stupbratte bakker og med mye vinter, så var de jo rett og slett nødt til å ha en gammel Mitsubishi Pajero for å komme seg til og fra.

Mitsubishi Pajero har forrøvrig vunnet Rally Dakar flere ganger enn noen annen bilmodell.







Kommentarer

Populære innlegg