Div Volkswagen Samba buss 1948-2013!

(Et bilde sier mer enn 1000 ord!)

Husker en gang i 1993 da jeg bare var 5 år gammel, at jeg fikk meg en god kamerat som jeg gikk rundt og pratet med på campingplassen i Tromsø. Han så vel at jeg allerede da var veldig bilinteressert, og syntes det var hyggelig å prate bil med meg. Mannen eide i hvert fall en gammel Volkswagen Caravelle bobil, Type 2 (T2). 

Pussig nok ble denne bilen produsert helt til året etter, i 1994 i Mexico og helt frem til 2013 i Brasil, altså hele 20 år etterpå. Og det hadde hvert dritfett om en slags import av disse nyere versjonene av disse bilene hadde blitt importert til Norge.

Type1 ble produsert helt frem til 1975 i Brasil og har på det amerikanske kontinentet gått under tilnavnet Volkswagen Samba Bus. Disse bilene kan du pimpe til noe skikkelig fett til å ha på stranda, eller med


(Tenk deg å ha en slik en parkert på sørlandet?)

(slik så siste versjonene Volkswagen T2 ut frem til den gikk ut av produksjon i 2013 i Brasil)



















En Volkswagen Samba i en reklame for Coca Cola. Disse hippie-bussene er veldig populære i reklame og promotering i dag.



Over ser du en Volkswagen Samba hippie-buss med typiske vinduer i taket på siden. Disse bilene er verdt ekstremt mye i dag.)














 






















Kommentarer

Populære innlegg