Volkswagen Passat B3 1988-1993, Volkswagen Corrado 1988-1995



En i klassen til brutter skal ha kjørt Volkswagen Passat B3. Og jeg skal til tider ha stått langrenn med samme fyren i det lokale idrettslaget. Selvsagt dro han rett i fra meg, akkurat slik som de andre. Og i likhet med de andre bortskjemte ungene som sto på kliss nye ski av nyeste årgang, så hadde han selvsagt Lillehammer-drakt av 1994, som på denne tiden var rådyre. Er det rart jeg ble provosert? 

Passat B3 gikk ut av produksjon i 1993. Etter kort tid fikk faren til gutten i klassen til brodern med de flotte skiene en ny Passat B4. For joda, pappa betaler! Det var heller ikke mange år siden jeg kjente en som solgte en brukt til å være rånerbil. 






Volkswagen Corrado 1988-1995 er en bil jeg har sett mye i drammensregionen. Dritfet sportsbil i fra Volkswagen! Den minner om Volkswagen Schirocco bare nyere. 

Jeg husker en gal nabo av meg kjørte en Volkswagen Passat B3 av den heftigste versjonen med skinnseter og mye rart ca rundt år 2000. På denne tiden virket det som pengene bare flydde. Hun leide og lånte biler hele tiden, og hadde glede av å se mange forskjellige biler i løpet av den tiden. Kanskje naboen hadde vunnet i lotto? Nei ikke vet jeg.. Men disse bilene kan du i hvert fall pimpe til noe skikkelig fett og sikkert burne rundt med lett. 

En venn av familen (som lignet veldig på den skalla fyren av disse 2 som lager påskenøtter og julenøtter for NRK) holder til på Kolsås. Kolsåsfyren kjørte også Volkswagen Passat, men da riktignok b4-modellen. Han var orienteringsløper for Tyrving, som tidligere var orienteringsdelen til Bærums Verk IF som la seg ned og gikk over til Tyrving sin orienteringsdel i 1994. 

Tvillingversjonen av han på TV skal visstnok jobbe med å skaffe bildeler til norske bilverksteder og importører. Og selvom han ikke er særlig bilinterressert selv, så skal han  jo sikkert kunne faget sitt endel og er derfor vært å nevne i denne rånerbloggen tenker nå jeg.



Kommentarer

Populære innlegg