Nissan trade 1987-2001 og iveco daily mk2!

    (Iveco Daily Turbo, slik som firmaet i Oslo råna med)


Nissan Trade ble bygd med 80-talls design helt frem til 2001, og den har bare blitt produsert i utlandet og må privatimporteres. Denne bilen kan du kjøre virkelig hissig med, og med wunderbaum og terninger og kanskje noe billig plank til å pusse opp seteren din oppi fjellet med. 


Iveco Daily mk2 har jeg skrevet om tidligere, da riktignok som versjonen mk3 og mk4. Her skrev jeg om hvordan en 16 år gammel Iveco ble solgt av gamlejobben min til en innvandrer og ble fiksa ordentlig av en mekaniker. 

Denne bilen var riktignok tråkket noe veldig på og ble slitt helt i senk, så og si nesten uten å bli stelt med i det hele tatt. Så hvis denne bilen overlevde dette så må jo avgjort versjonen før sikkert også kunne overleve. 

Jeg har fortsatt sett noen Iveco Daily av denne typen noen steder, og på 90-tallet husker jeg jeg så en del av denne typen som et transportfirma inne i Oslo hadde, og som hadde noen kenguruer tegnet inn utenpå lasterommet. Personene på dette firmaet pleide ofte å kjøre skikkelig grisete bare så det er sagt, og slik kan du kanskje også gjøre det i en Iveco Daily med wunderbaum og terninger og selvsagt noe til å pusse opp en seter eller et gårdsbruk, men selvsagt ikke så grisete kjøring kanskje?

(Nissan Trade, ca 2001)


(Iveco Daily, som du kan pusse opp seteren med)


(Nissan Trade ca 1993-modell)


(Eldgammelt retro bilde av Nissan Trade fra slutten av 80-tallet)

Kommentarer

Populære innlegg