Prinoth og Piston Bully preppemaskiner

 



Prinoth og Piston Bully preppemaskiner…. En venn jeg hadde for lenge siden kjørte Piston Bully og Prinoth preppemaskiner for en løypeleggerforening. Han skal visstnok ha vært en skikkelig drittsekk. På 90 og 2000 tallet husker jeg jeg så disse preppemaskinene komme kjørende mot meg i skiløypa på dager jeg hadde fri eller avspaserte på hverdager. Ofte kom preppemaskinene noen ganger som et skudd rundt svingen så jeg nesten holdt på å kjøre inn i de! Ellers kan jo nevne at de var i slike tilfeller veldig flinke til å preppe skiløypene på slike dager. Det var ofte fredager i februar eller mars det var kommet mye snø og det var allerede fint og skulle bli fint vær både i helgen eller i for eksempel vinterferien. Eller det var april og løypeleggerene så ut til å preppe litt ekstra denne siste gangen de preppet løypene siden det var fint vær og de satset på at ordentlig prepping skulle gjøre løypene fine for vårskiløpere slik som Tom Stensaker. Disse preppemannskapene var ikke drittsekken men jo da de kunne kanskje virke som de på sett og vis var drittsekker de også, for de kjørte jo som noen svin og var tydeligvis også opptatt av å vise seg fram for damene i skiløypene. Prinoth preppemaskin var muligens større og rett før skiflyvnings VM i 2011 og litt før ski VM i Holmenkollen i 2011 så så jeg en diger preppemaskin som kjørte opp unnarennet til skiflyvningsbakken i Vikersund, under siste innspurt av klargjøringen for festlighetene. Og jeg fikk litt av et sjokk! Preppemaskinen måtte nemlig ha hjelp av en diger vaier for å ikke velte nedover bakken mens den arbeida på oppi der. Og der sto den og jobba på med en diger vaier festet til seg som om det var en anleggsarbeider som var festet til et tau der hvor de jobbet med Hardangerbrua på omtrent samme tid. Allikevel var det en stor men riktignok veldig kraftig preppemaskin.


(prepp, prepp, prepp)


(Jasså, er det Preppe-drittsekken som er på tur? Pass opp i løypa!)

(Her har vi drittsekken igjen, denne gangen preppa full av skrepper og skiturister)


Kommentarer

Populære innlegg