Corolla GTI 16 Mitsubishi Lancer Turbo 2000 Honda og Acura 1,5i GT


        

Toyota Corolla GTI 16 er kjent som en av de virkelig heftige bilene innenfor GTI og rånekulturen på 1980-tallet, spesielt siden det var jappetiden og også en japansk bil. Mitsubishi Lancer Turbo 2000 var en annen bil som ble produsert av Mitsubishi tidlig på 1980-tallet. En av mine lærere hadde denne bilen i original versjon helt frem til rett før jeg skulle begynne på ungdomsskolen. Han prøvde å selge den, siden han på den tiden hadde hele 3 biler. Men de andre lærerne på skolen bare tilbød ham 500 kroner og ville ha den gratis. Jeg hadde lyst på den, men fikk ikke lov siden jeg da bare var 12 år gammel og hadde foreldre som ikke akkurat var særlig bil entusiaster. Dessverre endte Mitsubishien tragisk nok opp på dynga altfor tidlig.

Honda og Acura 1,5 GT var også en såkalt GT/GTI-bil som var typisk for rånekulturen og jappetiden på 1980-tallet. Disse bilene var virkelig kule, men jeg vil advare om at alle bilene jeg har nevnt i dette innlegget nå har gått over i veteranbilenes rekker, så det er viktig å behandle dem pent og ta vare på dem.










 



*

 

Kommentarer

Populære innlegg