SAVA Pegaso J4 Kassebiler Og SAVA Berliet Snutebiler!

Pegaso kassebiler ble produsert til ca sent 1980 tallet i Spania. Og siden det går noen der nede i Spania fortsatt hvor det er lite av både vinter, salting og nedbør (og ofte går som foodtrucker som nesten aldri blir brukt) kan jeg tenke meg at det finnes flere Pegasos kassebiler i god stand klare for norske råneforhold!

Pegaso J4 het opprinnelig Sava J4 og kom også i varianter fra merkene Austin BMC og Austin Morris. Det ble også en periode produsert noen SAVA snutebiler under navnet SAVA Berliet GPS-12, under samarbeid med det franske lastebilselskapet Berliet.

Så kjør SAVA Pegaso kassebiler som en hissig spanjol eller vestfolding. Sava Pegaso kassebiler bør kjøres som en foodtruck for en som driver innen restaurantnæringen og ha den på stands rundt omkring. Eller bare som en nylig pensjonert foodtruck og kjør den på campingtur i norge som en ekte campervan. Ta deg en tur til Spania og skaff deg en god deal på en ekte SAVA Pegaso J4 kassebil og du er kongen av rånemiljøene på de gamle romerske veier og kanskje plukk opp Kong Sverre på veien! (Med GPSen så finner du ham kanskje?) Og ikke glem SAVA Pegaso J4 som har solid lastebilkarrosseri, noe alle biler som er store som firehjulstrekkere eller kassebiler og oppover har.  Sava Berliet Snutebiler bør kjøres som en ekte spansk-norsk vinbonde med drueplantasjer i Kristiansands området og som en hissig spansk-norsk agderdøling. (Joda det finnes druer i Norge også. I Kristiansand er det nemlig dyrket druer i ca 100 år) Og du er kongen av rånemiljøene ihvertfall i Kristiansands området





























Kommentarer

Populære innlegg