Rover P5 , P6 og Triumph Stag 2000/2500 og Rover SD1



Rover P6 1963-77 denne så jeg nylig til salgs på finn.no nede i Vestfold som en ekte rånebil tross alder som er mellom 45 og 60 et sted. Rover P6 ble også produsert som Triumph Stag/2000/2500. Rover P5 1958-1963 skal en nylig pensjonert kollega av meg som er kjempeflink i isfiske  ha kjørt på tidlig 80 tallet. Den skal ha vært VELDIG RUSTEN, den skal ha VÆRT RÅTTEN sa han alltid om den. "Kjør en rusten Rover P5 på glattisen for å dra på isfiske eller bare på snøfulle vinterveier innover i marka så snøspruten står for å drive med nettopp isfiske. Eller bare kjøre den på støvete grusveier så støvet og grusen spruter og du vil ligne på en ekte norsk versjon av en britisk mafiabaron eller rettere sagt Britisk baron eller laksebaron. Tross alt britiske lakselorder har det jo vært flust av her i landet for ca mellom 50 og 200 år siden."


Og når vi først snakker om bil her en Rover P6 eller P5: ser jo nå virkelig ut som noen ekte Mafiabiler de også. Selv om det ikke virker som Britannia er en del av den internasjonale mafiaen, men er det likevel bare selvsagt innenfor FIFA. "Kjør også Rover P5 og P6 som en ekte britisk hooligan på flukt i fra politiet etter en fotballkamp."


Rover SD1 denne ble produsert i fra 1976 til 1986 og Selveste James Bond, Roger Moore, skal ha kjørt nettopp en slik en som privatperson. Rover P6 og SD1 ble også kalt for The Jaguar Hunter da de var noen av de raskeste bilene det britiske politiet hadde på 1970 og 80 tallet.


Og forresten "Triumph Stag 2000/2500 kjør den som en ekte Britisk triumf og triumferende fotballspillere som nettopp har vunnet fotballkampen eller de supporterne som heiet på laget som vant, og på flukt fra politiet akkurat som i filmen the football factory. Og du kan virkelig dra damer som virkelig har baller. Og tross alt Triumph Stag får du også som stasjonsvogn og kabriolet, så nok av både plass til damene med baller og sjarm til å dra de med."






































Kommentarer

Populære innlegg