BMW 7-Serie 3G-5G og BMW 8-Serie 1G
BMW 8 serie 1989-1999, husker jeg på slutten av 1990 tallet så flust med BMW 8 serie inne i Oslo, som noen typiske direktører eller advokater dengang kjørte. Den gang syntes jeg de virket gørrkjedelige, men i dag er jo disse bilene blitt noen skikkelige klassikere. Dessuten skal de ha blitt levert med noen skikkelige gromme motorer. BMW 7 serie MK3 1994-2001, denne ble kjørt mye av norske statsoverhoder både på 1990 og 2000 tallet. I dag er de veldig gamle og nylig så jeg en BMW 7 serie MK3 med breie felger og senka foran kjøre rundt som rånebil. Pimp den med 1980 talls BMW 7 serie MK2 krom i grill eller lykter osv., og du er kongen av rånemiljøene. BMW 7 serie MK4, husker jeg så på en slik en på BMW og Land rover butikken på Blommenholm rett etter at forhandleren av amerikanske Opel nettopp hadde sluttet her. Butikkeieren viste stolt fram Idrive og jeg ble virkelig fascinert av hva han forklarte om det. BMW 7 serie MK4 er det nesten ingen igjen av på veiene i Norge nå i dag. BMW 7 serie MK5, jeg kjenner en som kjører en cirka 10 år gammel BMW 7 serie 5G med en heftig V12 hybridmotor. Han er noe veldig opptatt av været og pleier å fjase og prate masse humoristisk om gamlegjengen på Meteorologisk institutt, Vidar Teisen Melhuus, John Smiths og Gislefoss og sønn.
Kommentarer
Legg inn en kommentar