Tempo CZ og Fighter
Tempo fighter, denne motorsykkelen hadde en dritvakker og dritfet blå metallic farge og var siste motorsykkelen til Norske Tempo før de kun produserte mopeder. Tempo fighter hadde siste modellår 1973 og siste produksjonsår 1972, og siden den kun er kjørt på sommerstid kan den kjøres som rånekjøretøy i kanskje 10 år til med den siste modellen. Tempo CZ, dette var en Tempo bygget i Tsjekkia, altså Tempo CZ som er forkortelse for nettopp Tsjekkia på hjemspråket deres cezka. Tempo CZ ble bygget KUN i 1956 og var en spesialmodell. På Tsjekkiske biler så står det ofte nasjonalitetstegn CZ på venstre side av registreringsnummeret med en EU logo på. Du ser også ofte nasjonalitetstegnet CZ på såkalte hvite klistremerker, ofte biler som har vært eller ofte er på ferie. Husker jeg var med familien på ferie til Finland for lenge siden, cirka 30 år, da fadern endte opp med å få beskjed om å være nødt til å kjøpe og sette på et klistremerke med nasjonalitetstegn N på vei over grensa til Finland i fra Norge. Men nok om dette, Tempo Fighter og Tempo CZ er noen dritfete motorsykler.
"Kjør dem som en ekte bygderåner fra Agder eller Toten og du er kongen av rånemiljøene. Men riktignok ta vare på Tempo CZ for den har vel ikke vært noe særlig til rånekjøretøy de siste 20-25 årene."
Kommentarer
Legg inn en kommentar