Volvo XC70 og Audi Allroad



Volvo XC70. Denne bilen Kom i 1997 og het den gang Volvo V70 XC eller Volvo V70 XC Cross Country All Wheel Drive AWD. Jeg husker tydelig da denne bilen kom og ble skrevet om i norske motormagasiner den gang i 1997. Jeg har alltid syntes at førsteutgaven var den kuleste, mye fordi denne er noe sjeldnere da den bare ble produsert i noen få år hvor det også var få som kjøpte denne i starten. 

Volvo XC70 MK2 og MK3. Jeg har noen tanter som lenge har kjørt både andre generasjons og tredjegenerasjons Volvo XC70. Disse tantene pleide ofte å kjøre veldig fort og har rykte på seg for å være familiens hissigste sjåfører, noe som faktisk stemmer. 


Audi Allroad. Denne husker jeg kom i år 2001. Jeg husker de var veldig populære i starten. Jeg pleide ofte å møte en Audi Allroad komme kjørende som et svin forbi meg ved trefelten forbi skaret tunnellen på vei opp mot sollihøgda, der de to ekstra filene er viet ditt kjørefelt. Dette var på vei hjem fra hytta på vinterstid og det var både mørkt og traffikert. Maken til tulling. Husker også en gang jeg satt på med en fyr som var typisk luksusfelle nedover i fra fagernes forbi Bagn. Han pekte på Allroaden foran oss og sa at en slik en har jeg lyst på og hvis jeg vinner i lotto så skal jeg kjøpe en til deg. Jeg husker også nøyaktig omtrent da Vegvesenet byttet designen på de norske skiltene til jul/nyttår 2001-2002, som varte i bare fire fem år før nye skilter kom i cirka 2007. Men det var også samtidig som Osloskiltene skiftet i fra DJ til DK. Jeg husker sollihøgda allroadene pleide å ha såkalte DK Osloskilter.

Kjør Volvo XC70 som en sexy tante ala modelldamene til Leonardo Dicaprio som har en tendens til å snuble mens de går ut på Catwalken😂😂. Kjør den som en tante som IKKE kjører for fort og du er kongen av modelltantene blant norske rånemiljøer. 

Audi Allroad kjør dem som en EKTE Vålerenga fan som IKKE er luksusfelle og du er kongen av rånemiljøene blant de som heier på vålerenga selv på bygdene. Er selv Vålerenga Fan og kjenner en som bor på Gjøvik som også heier på de så du trenger ikke å bo i Oslo for å være Vålerenga fan.






















































Kommentarer

Populære innlegg