Isuzu I 290/GMC Canyon/Chevrolet Colorado/



 Isuzu I 290: Dette var en dritfet amerikansk eller rettere sagt japansk pickup som ble produsert mellom 2003 og 2012. Selv husker jeg godt at jeg for cirka 20 år siden kom inn på den amerikanske nettsiden for Isuzu i USA og husker godt hvor fete jeg syntes Isuzu I 290 var. Syntes det både var rart og synd at de aldri ble solgt i Norge. Nylig fant jeg dessuten ut at det aldri har vært registrert en eneste Isuzu I 290 i Norge mellom 2003 og 2024. Kjempetragisk ikke sant for dette er jo noen dritkule biler. Husker denne gangen for 20 år siden da jeg gikk inn på Isuzu sine amerikanske nettsider at jeg lurte fælt på hvorfor i allverden Isuzu som egentlig var japansk ble solgt som en amerikansk lastebil og pickup truck som var helt lik GMC og Chevrolet sine. Denne gangen hadde jeg riktignok bare sett et fåtall Isuzu i Norge som var fra 1980 tidlig 1990 tallet og jeg hadde sett at disse så noe amerikanske ut disse også men ihvertfall noe mer japanske. I dag og i alle år siden så har jeg riktignok skjønt det at Isuzu egentlig alltid har vært beregnet for det amerikanske (Både Nord Sør og Mellom) og oseaniske markedet pluss at det delvis er eid av GM. GMC Canyon og Chevrolet Colorado dette er General Motors sin egen variant av Isuzus I 290 som de riktignok eier fra før.  GMC Canyon og Chevrolet Colorado finnes det riktignok noen av i Norge men bare en GMC. 

"Kjør Isuzu I 290 GMC Canyon og Chevrolet Colorado som en ekte redneck råner med amerikansk eller sørstatswunderbaum, terninger og boksehansker, vindskjerm på panseret ,gangstercaps, kufanger og lykter på stativ oppå taket og på kufangeren eller grillen vindavvisere i sideruten, sota ruter, stigtrinn, snorkel,og kanskje hevet understell, og noen feite hjul, og felger og da snakker vi."
















Kommentarer

Populære innlegg