SAAB 9-5 og 9-3!
Jeg husker jeg var nede ved Stavern på sent 1990 tallet, og jeg så en hel haug med rakkerunger med fullt av vannpistoler eller leketøyspistoler baki en SAAB 900(9-3) cabriolet. Dette var på cirka sent 1990-tallet ,og duden som satt og kjørte ungene var en ekte muskelmann som det bare OSTE playboystemning av. Kunne kanskje virke som en rakkerunge selv han karen selv om han var voksen, maken til merkelig oppførsel hva😂😂.
SAAB 9-3(900) 1993 til 1997: Jeg husker at en lærer av meg pleide å kjøre en gammel Mazda 626. Senere kjøpte han seg en pent brukt SAAB 900 1996 modell. Husker han sa at bilen var sikker, men akkurat denne modellen skal visstnok ha stryki noe veldig i sikkerhetstestene. Dette enda en SAAB skal være ganske så trygg i trafikken. Jeg tror han sa det litt på fleip også for han visste jo at bilen var veldig lite sikker da det nettopp hadde kommet frem i motorjournaler at bilen ikke var av beste SAAB-kvalitet.
En annen lærer kjørte en SAAB 9-3 (900) 1996 modellen i et tidligere stadium, og da den andre læreren kjøpte seg en SAAB 9-3 1996 modellen så kjøpte denne læreren seg jaggu en ny SAAB 9-3 2002 modell - altså siste utgaven av den neste modellen.
SAAB 9-3 2003, en jeg kjente for cirka 20 år siden skal også ha kjørt en ekte SAAB 9-3 2003 modell, og jeg husker turboen dens virkelig sparket fra da SAAB er kjent for turboene sine.
SAAB 9-5; denne husker jeg en annen rakkerunge på skolen min hadde en far som eide flere stykker av. Husker far hans kom på skolen i en splitter ny SAAB 9-5 1998 modell fra akkurat da de kom på markedet. Jeg mistenker jo nesten også at faren jobbet hos importøren for senere på ungdomsskolen fikk han seg en nyere versjon en stasjonsvogn (den første han hadde var Sedan) med skinnseter og setevarmere baki. Husker han dreiv å skrøt noe veldig av dette her.
SAAB 9-3(900) 1993 til 1997: Jeg husker at en lærer av meg pleide å kjøre en gammel Mazda 626. Senere kjøpte han seg en pent brukt SAAB 900 1996 modell. Husker han sa at bilen var sikker, men akkurat denne modellen skal visstnok ha stryki noe veldig i sikkerhetstestene. Dette enda en SAAB skal være ganske så trygg i trafikken. Jeg tror han sa det litt på fleip også for han visste jo at bilen var veldig lite sikker da det nettopp hadde kommet frem i motorjournaler at bilen ikke var av beste SAAB-kvalitet.
En annen lærer kjørte en SAAB 9-3 (900) 1996 modellen i et tidligere stadium, og da den andre læreren kjøpte seg en SAAB 9-3 1996 modellen så kjøpte denne læreren seg jaggu en ny SAAB 9-3 2002 modell - altså siste utgaven av den neste modellen.
SAAB 9-3 2003, en jeg kjente for cirka 20 år siden skal også ha kjørt en ekte SAAB 9-3 2003 modell, og jeg husker turboen dens virkelig sparket fra da SAAB er kjent for turboene sine.
SAAB 9-5; denne husker jeg en annen rakkerunge på skolen min hadde en far som eide flere stykker av. Husker far hans kom på skolen i en splitter ny SAAB 9-5 1998 modell fra akkurat da de kom på markedet. Jeg mistenker jo nesten også at faren jobbet hos importøren for senere på ungdomsskolen fikk han seg en nyere versjon en stasjonsvogn (den første han hadde var Sedan) med skinnseter og setevarmere baki. Husker han dreiv å skrøt noe veldig av dette her.
SAAB 9-5 kjørte et familiemedlem også. Så jeg har kjørte en slik en for cirka 10 år siden mens de bodde i Trondheim. I tillegg skal også noen naboer av mor og far ha kjørt SAAB 9-5 for cirka 20 år siden.
"Men uansett, SAAB 9-3 både den fra 1993 til 1997, den fra 1997 til 2003 , den fra 2003 til 2007 og den fra 2007 til 2011 kan du kjøre som en ekte harry playboy eller en teit lærer."
"SAAB 9-5 kjør den som en ekte trønder, og du er kongen av rånemiljøene SAAB Spyker 9-3 og SAAB NEVS 9-3. Disse skulle jeg jo virkelig ønsket at det virkelig ble importert en hel haug av hit til Norge."
Kommentarer
Legg inn en kommentar