Skoda Superb og Seat Alhambra



Skoda Superb: Denne bilen husker jeg en kollega av meg kjørte en gang i sin tid. Det som er det EKSTREMT rare her, er at så mye som 10 år senere fikk jeg en kollega som hadde kjøpt bilen hans brukt, selv om vedkommende som hadde denne bilen hele 10 år tidligere hadde flyttet langt bort. Er ikke dette merkelig dere? altså for cirka 10 år siden da dette skjedde så var da tross alt Norge på over 5 millioner innbyggere. Seat Alhambra 1996-2020, dette er en sju seter flerbruksbil med plass til mange unger. Denne bilen fikk du blant annet med en 2,8 liters VR6 motor på første utgave 1996-2010 og med en 2,0 liters motor på opptil nesten 200 hestekrefter på andre utgave 2010-2020. Denne bilen husker jeg en tidligere kompis av meg som egentlig var en idiot sa han hadde kappkjørt med. Ekskameraten pleide ofte å skryte av at han hadde kappkjørt med noen og jeg husker en gang jeg satt på med han hvor han kjørte vel for fort og overhode ikke hadde kontroll, da ble jeg litt bekymret og redd. Da kompisen snakket om kappkjøringen med SEATen så husker jeg at han babla noe om at vedkommende sjåfør av Alhambraen var en skikkelig ekkel gammel pervo med briller som tydeligvis hadde blitt veldig irritert da de hadde begynt å kappkjøre og at han nektet å gi seg. Det som var fakta var at han sa han hadde kappkjørt med ham langs med motorveien et stykke før sjåføren av alhambraen plutselig hadde kjørt av til høyre mot en sidevei med vindusspylerne på full guffe. Kompisen var da så stolt av at han hadde greid å ødelegge for den gamle grisen at han virkelig virkelig strålte idiotisk ikke sant😅. 

"Vel vel kjør en Seat Alhambra sjuseter som en gammel mann som har hatt mange barn og som begynner å gå litt lei. Kjør den bedre enn to idioter som kappkjører. Sett på lykter i grillen eller kufanger med lykter i, vindavvisere i siderutene, sett på ettermontert radioantenne med revehale på, sota ruter, klistremerker og kromemblemer, wunderbaum boksehansker eller terninger eller kanskje en maskot eller kristen greie for å håpe at lykken står deg bi mens du er ute å kjører og du blir virkelig kongen av rånemiljøene blant pinsemenighetene i Agder."

 "Skoda Superb kjør den som en som nettopp har vært med på noen tilfeldigheter eller flyttet langt unna og du blir virkelig kongen av rånemiljøene i Tromsø."
































 

Kommentarer

Populære innlegg