Lada 2105 og 2104 classic!


(over ser du to bilder med noen ekte surferbabes foran en Lada 2104 Classic. Kjør solfaktor 5 -Og en god påminnelse om at Lada 2104 ser fete ut som ekte surfebiler -se gammel post om dette her)

Lada 1500 alias 2105 og 2104 Classic husker jeg at noen eldre naboer av mutter og fatter eide, som den gang var pensjonister og som idag dessverre ikke lever lengre. Men på tross av at disse modellene minner meg om et gammelt ektepar kjørende i sneglefart opp og ned min gamle barndomsgate, så er det ingen tvil om at Lada 2105 og 2104 er kraftige saker!



Lada 2104 og 2105 skal ha vært med i to bakgrunn-scener under biljakten i filmen Ronin, og som bare varte i en brøkdel av ett sekund. Men det var nok til at jeg fikk det med meg!



Lada 2104 har jeg også en opplevelse med i fra Notodden. Jeg og fatter kjørte ofte forbi Notodden til hytta. Vi pleide ofte å måtte tanke på bensinstasjonen i Notodden. En gang sto vi der parkert, og fattern skulle akkurat til å tanke, da det kom en Volvo 240 stasjonsvogn hvinende inn på plassen. Det kom et skrik etterfulgt av en slamrende dør til en Volvo 240. Personen som hastet ut døra ga oss et stygt blikk og så hastet videre inn i kiosken. Like etter så vi det stille og forsiktig dukke opp en rød Lada 2104 som kom skranglende og etterhvert rusende på et slitent gammelt eksosanlegg. En kar med langt mørkt fettete hår i hestehale, svett og iført bilmekanikerdress (i godt brukt russedressforfatning) sto og skrangla og ruste det slitne eksosanlegget noe så jævlig. Det var et lekkert syn! Og slik kan jo du også være råner med en gammel Lada 2104. De ble tross alt bygget helt til 2010. Riva- modellen var den siste ut av fabrikken i 2012







                                    






Kommentarer

Populære innlegg