Icon Toyota Landcruiser FJ40 og Icon Ford Bronco mk1!



Icon Toyota Landcruiser, dette er en landcruiser fra modellen FJ40 bygget på 1960 og 70 tallet produsert i dag (2020 årene) av selskapet Icon. Toyota Landcruiser FJ40 60 talls modellen har jeg alltid sett på som en dritkul bil, og som jeg alltid i grunnen har lurt på hvorfor det var så få av? Spesielt rart at de ikke fortsatte å produsere dem som rene retroversjoner ved siden av de nye landcruiserne. En gang for mellom 15 -20 år siden, så jeg en slik en som originalen kjøre rundt her i Bærum. Jeg så den ved bensinstasjonen på Slependen og på Isi avfallsplass-dynga i Bærum. Det var visst en familie som hadde dårlig råd som kjørte den, for tenk det at selv den gang så var jo første landcruiseren ca mellom 30-50 år gammel. Mannen som kjørte den var skjeggete og hippieaktig. Kanskje var han i tillegg en IS-konvertitt? Forøvrig så jeg også en sliten gammel Lada Niva med Mercedes-stjerne i fronten i stedet for Lada-logo, på omtrent samme tid og på samme sted på bensinstasjonen på Slependen. Kan dette ha vært broren til IS-konvertitten sin?



Icon Ford Bronco, dette er en bil bygget av merket Icon og som er bygget på Ford Broncos første modell i fra 1960 tallet. Joda hvilken stilig bil! " Håper nordmenn etterhvert blir fristet til å kjøpe og importere mange av både 60 talls landcruiser FJ40 og Ford Bronco i fra selskapet Icon i årene som kommer! "
















Her Ford Bronco - Twin Peaks bilen

















Kommentarer

Populære innlegg