Mercedes L319 og Mercedes T2

Mercedes L319 1955-1968 Denne bilen kan du se både på bildet under og det øverste av de to bildene over. Mercedes L319 skulle du jo ikke trodd at gikk som rånebil lenger, i og med at den er både over 50 og 60 år gammel godt og vel. Men på bildene jeg viser ser du at dette utrolig nok ikke er tilfelle. Mercedes er kjent for å gå veldig langt, og å være de mest slitesterke bilene i verden over både Volvo, Volkswagen, Audi og BMW. Mercedes er kjent for å gå som taxi i de fleste land, både i Norge, Hellas, Tyrkia og selvsagt Tyskland, Belgia og Nederland. Selv i Oslo Norge hvor det er veldig kaldt og masse salting, så har jeg hørt om at de fleste Mercedes drosjene her kan gå lett tre til firehundretusen kilometer, noen kanskje opp mot millionen. Og i Hellas og slikt, kanskje det dobbelte. Utrolig, ikke sant?!

Og her en link til en finn annonse på en Mercedes L319 som så og si ble solgt ny i 1998. Denne hadde stort sett stått på lageret til det norske forsvaret siden den var ny en gang på 1960 tallet. Jo da, denne bilen hadde tjent som ambulanse for det norske sivilforsvaret sikkert knapt nok brukt. 

Mercedes T2 1967-1996, dette var etterfølgeren til Mercedes L319, og ble produsert så og si helt like fra 1967 til 2013. De siste 17 årene fra 1996 som etterfølgeren som jeg har skrevet om i innlegget her. Men den ble også produsert i Argentina til år 2000 og i Spania til 1997 kun ett år etter det opprinnelige sluttåret for produksjonen, Mercedes T2 var en solid kassebil. Jeg kjente engang en som drev med hester og var litt typ luksusfelle kandidat kjørte denne en gang sent på 1990 tallet.

De sju bildene over er Mercedes T2 slik som de var i Argentina til år 2000

Kommentarer

Populære innlegg